söndag 23 oktober 2016

Veckans slut

Ja någon handling på väla blev de inte. Hem o duscha, sen raka vägen till Willys o brorsan. Där tog maten sin lilla tid. Men gott va de. Men fick ändå känslan av att de vanliga lasange plattorna blev mjukare än dessa färska. Jag måste bara säga att Gud va glad jag e för dessa syskonbarnen. Ellie e den jag hade äran att få leka med idag. Från den lilla blyga o glada tjejen är hon idag en envis o sprallig tjej som vet vad hon vill. Hon utvecklas för var gång man ser henne. Efter mat o lekstund blev de kaffe o apfelstrudel. För er som inte vet är Apfelstrudel ett tyskt bakverk med äpple o russin i smördeg.
Ingela som är faster till min svägerska kom oxå på besök, så vi satt o prata lite innan vi begav oss hem. Seg som varit ikväll blev de ingen lång stund i soffan. Nu ligger man i säng o redo för att sluta de blå. Imorn är de åter dax att jobba.
Känner mig helt slutkörd, men bara att hålla ut.
I veckan är de lite allt möjligt som ska hända. Jaz ska På scouter, utvecklingsamtal på skolan, förbereda lite käk inför lör m.m men mer om de i de andra kommande inläggen.
Ha de fint o sov gott. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar