måndag 26 januari 2015

Helgen

Ja då fortsätter jag angående fredagen. På väg hem från jobb blev jag hämtad av sissi. Var tänkt vi skulle solat, men då hon dubbelbokat o vi båda var stressade så blev de att hon körde hem mig. Väl hemma var de bara att ringa hem Jaz o packa hennes saker inför hennes helg hos papi.
Så när gubben kom hem blev de lämna Jaz o sen handla.
Väl hemma var man hungrig så blev hemmalagad pizza.
Listan på saker att hinna med denna dag var inte kort.
Men då orken va noll o inte mådde toppen så blev de ta en pw till plantan, där mötte tosse upp mig, sen blev de solariumet. Efter de var de hem o fortsätta. Bakning o städning stod på schemat. Vid halv två kom jag i säng o upp 9 på morgonen igen. Ingen uppvaktning här inte. Började med disk, käka frukost. Sen blev de en promenad ner till plantan där jag handla de sista till kalaset o baket.
När jag kom tillbaka hade gubben precis vaknat, och jag började på baket. 3 tårtor  stod på schemat. Stressigt men i Did it.
Allt blev klart o i sista stund. Vid 15 började alla ticka in. Tack till alla som kom. Blev jätteglad för allt. Vid 19 hade nästa alla gått. Va bara gubben o mina pinglor kvar. Åkte o beställde thaimat sen hen o börja partajja. Var på skitbra humör tills gubben började bete sig som en trotsig 3åring. Stängde av vår musik för de föll han inte i smaken o starta sin mobil med sin musik o skulle överrösta.
Tack o lov var de bara en timme med hand dåliga humör man behövde stå ut med. Väl nere i stan blev de in på Harrys. Gick in o tog ett par drinkar, träffa även på oxen, moso mfl. Sen ville tosse till perrongen, så dit gick vi. Väl där inne var de ännu fler bekanta ansikten. Ida, Bobban, Piot, Jonathan, kalle mfl. Vid tre var de dax att följa sissi hem, sen hade jag kunnat fortsätta en stund till. Men då alla redan var hemma blev det detsamma för mig. Trodde jag skulle vakna upp skitbakis med tanke på all dricka jag hunnit få i mig. Men inget kände jag av.
Blev invänta sissi så hon kunde hämta sin  bil. Även en snabbisfika blev de. Sen fick  gubben köra mig till väla där jag skulle kolla på present till mig sj för presentkorten jag fått. Så unnade mig basen till Thomas sabo armlänken. Så nu skall jag bara unna mig några berlocker oxå. Men de kostar ju oxå en del. Så blir ett samlarprojekt. Haha.... Ja annars var de hem o diska upp efter gårdagen. Fick även en bukett rosor av gubben, så fick varfall nåt av han. Sen efter de blev de ner med tvätten. Sen stod solning o lämna saker till Jaz på schemat. Hann även en snabbis inom hemmakväll o fixade lite gott. Sen var de tvättning resten av kvällen... Så runt 23.30 var man helt färdig, så blev krama kudden. Sen idag blev de åter till rutinerna. Upp, frukost o till jobb. Hann även smita bort till Nettan, Joel o hundarna en snabbvisit.
Efter jobb idag blir de hem o fixa käk o förbereda dotterns kläder o väskor inför imorn. Sen skall jag även försöka ta mig till solariumet igen. Men får se hur de blir med de. Puss o kram på er!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar