söndag 23 januari 2011

Söndag morgon...

Ja då vart jag där igen....
Hann inte blogga av mig igår, så får bli en uppdatering idag istället.
Igår var de upp o sätta på kaffet. Under tiden sov mami o jaz. Sen vakna de lagom till frukosten vart klar.
Sen satt vi där o njöt av den för en stund, sen var de bara att göra sig klar för jobbet för min del.
Väl på jobbet var det en lugn dag. Sen vart de hem o göra i ordning till andre o karin skulle komma. Under tiden hann jag diska o lite annat. Sen kom de...
Då kom jag på att ja inte hunnit i duschen än, så blev duschen under tiden maten fick stå på spisen o puttra.
Hade bestämt sedan innan att vi skulle äta majskolvar o pain rich.
Tydligen verkar de inte vara många som delar de intresset att äta kolvar..men gott e de.Så efter jag hade duschat o gjort mig klar åt vi, o sen var de inte så mycket tid över till annat.
Sen begav jag, andre o karin oss ner till bion.
Vi såg the tourist. Helt okej film, men hade förväntat mig nåt annat.
Sen vart de hem igen. Blev inte så mycke gjort mer än kolla av datan snabbt för att sen stupa i sängen...
Ja sen nu e man vaken o har en kaffekopp i näven o mami o binis bredvid sig.
O snart e de dax att bege sig till jobb. Efter jobb idage de full rulle igen. Då blir de baka för fullt hus, för hade tänkt ha med nåt att bjuda imorn när man blir gammal. Haha...

Ha de gott sålänge o take acre...
Poss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar