onsdag 10 februari 2016

Tis-ons

Ja jisses vad gårdagen sprang iväg. Börja med att tanka, köra Emelie till jobb o sen till sjukan för att Jaz hade läkarundersökning. Väl inne va läkaren 10 min sen. Men hon va trevligare denna gång jämnfört med 2011... De vägde, mätte o berätta för Jaz att hon måste tänka på vad hon äter och att magen måste få vila. 
Blev även blodprovstagning (5rör) för att kolla diabetes, sköldkörtel m.m
Men Jaz va jätteduktig. Så de provsvaren skulle vi få nästa vecka. Efter sjukan blev de lämna tösen på skolan o sen till Binis o hämta upp henne.
Blev vi styrde kosan till väla då jag va hungrig pga missad frukost, o Binis skulle klippas 11,30... Men när vi väl satt där o fika så ringer Binis lur... Frisörbesöket blev framskötet 30 min så de blev en runda inne på väla. När sen även frisörbesöket va klart styrde vi kosan till mat o tog kaffe. Sen va tanken att ta ett besök till Nettan men hon va fortfarande iväg. Så vi chilla o drog en runda till Willys. Sen styrde vi kosan mot Klippan då jag skulle vara provdocka till Malin som varit på fransutbildning i helgen. Men då vi var ute i god tid och även Malin sköt fram tiden en halvtimme så drog vi inom systemet för att handla öl till micke o kolla om de hade mina Elk . Men som vanligt var de slut, så fick ta ett par andra. Haha!! Därefter var de dax att fixa fransarna. Kände direkt att de va inte lila hårda som de andra jag hade. Skönt!
Väl klara där körde jag hem Binis o sen hem. Väl hemma va man seg... Borta en hel dag. Åt lite sallad. Sen va de soffan o tv den sista stunden innan kudden ropa. När man sen vakna upp idag var de ju inte finaste vädret precis. Men fick Jaz klar i tid o Emelie upp. Så hann sortera lite tvätt innan vi körde hemmifrån i morse. Hann även unna mig en stund i mitt favoritsolarium. Härligt. E verkligen avkopplande att få ligga där de minutrarna. Nu e de bara att jobba klart för dagen, sen hem o laga mat. Därefter har jag lovat Jaz väla en runda... Så ge mig styrka att den runda blir utan klagomål, haha! Ha de fint. Puss o kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar