måndag 29 februari 2016

Oj oj

Ja gårdagen bjöd på massa besked. Började med att Jaz hade studiedag så skulle till mamma på morgonen. På väg ut gick Jaz ner till bilen i förväg. När jag ska låsa dörren öppnar Bodil fönstret. Känslan jag hade i söndags stämnde. Hon berätta att hans- Arne hade somnat in. Han slapp lida mer nu. Men fy va de kändes. Igår var dagen han skulle få komma hem egentligen o jag skulle hjälpa han. Men så blev de aldrig. Nu blir de hjälpa Bodil så gott de går. Jaz tog de hela bättre än va jag trodde. 

Jobbade, fick även då en glad nyhet ... Så Jaz kommer bli glad. Men får vänta med att skriva ut de. Sen hjälpte gubben Binis o micke på Ikea. Sj hann jag diska, handla, tvätta o laga mat tills han kom hem. Va även ner om kontoret o lämna papper. Så blev en del nyttogöra. Men för övrigt var de en lugn kväll. Emelie skulle kommit igår men fick veta att Roger va på sjukan o skulle bli utskriven så hon ville va hemma o hjälpa han. Så på onsdag e hon tillbaka här igen. Fick även veta att dopet den 9 april för dockan e flyttad till kl 11. Så gäller jag e uppe med tuppen. Tror dock inte gubben kommer joina för han hatar ju allt som har med kyrka o göra. Men men...
Idag e de tisdag o familjen är åter i sina rutiner. Så Jaz i skola, gubben på jobb o även jag på g till jobb...
Vad mer dagen har att erbjuda vet jag ej. Men de märker vi.
Ha de fint. Puss o kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar