måndag 14 maj 2012

Måndag..

Ja jag får väl berätta från igår då jag slutat jobbet. Som sagt efter jobb var de raka vägen hem, o erika o lippi hämta mig. Väl hemma var de bjuda de på en bit kladdkaka o packa väskan till mami samtidigt. Därefter va de lämna erika o sen till busfabriken o hämta jaz från yosefs kalas. Körde sen till eket...men där blev vi inte långvariga. För mami skulle handla, så blev jag fick äran att köra.
Efter att ha handlat blev de hem o fixa käk, så gissa vem som fick ställa sig vid spisen...jo jag! Så efter vi alla hade käkat blev de soffan. Jaz somna sen en kort stund därefter o likaså lippi. Jag o mami satt uppe ett tag till, men vid halv ett var ögonlocken tunga, så bara att lägga sig. Sen idag hade man lyxen att få sova ut vilket verkligen var välbehövligt.
Men inte nog med de...mami hade bryggt kaffe o fixat frukost *guld värt* Så tack mami <3 Efter de vart de bara att börja med de jag lovat mami, hjälpa henne att städa o plocka undan. Mami drog till sköterskan som hon hade tid hos så jag o jaz fortsatte själva. Hann med en del o när mami kom hem så hade jag börjat på smörgåstårtan som hon hade frågat kvällen innan om jag ville fixa. Så med massa sysslor i farten var de bara att hålla tempot upp...
Så med städ, disk, smörgåstårta o massa senare var de dax att fixa käk...vilket jag igår bestämde skulle bli kyckling sallad. Så det blev de. Sen var de bara dammsugning kvar efter maten, o det fixa jag precis innan jag o jaz tog bussen vid 19.20. Väl hemma blev de plocka upp o chill i soffan. O nu sover lillan gott och jag sitter här o bloggar.
Då jag har fått massa påminnelse sms idag så har de visat sig att en sak har jag skrevit fel i kalendern o en annan visste jag inte om...så imorn blir de först doktorn med jaz för vägning o mätning....sen blir de ams för mig o sen tandläkaren med jaz. så en fullspäckad dag med andra ord. Neh nu blir de ställa klockan o förbereda inför imorn...så natti vänner :) Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar