fredag 5 augusti 2011

Fredag...

Ja jag kan juh berätta från igår...
Efter jobbet igår blev de hämta sessan på dagis...
Sen hann vi hem o landa tills jaz frågar snällt om vi kunde åka till sofierokiosken.
Då de var varmt o jag hade orken till de blev de dit o handla varsin glass.
Som sällskap fick vi mia.
När vi väl kom upp mot sofiero krylla de av bilar o folk.
Köerna skall vi heller inte tala om...va de längsta köerna jag sett.
Fick go lust att bara vända bilen o köra därifrån. Men kollade först kön till kiosken..o där va ingen!
Satt o lyssna till musiken från sofieroparken o njöt av glassen. Sen bar de av mot maxi för att handla. Väl inne på maxi ringde hjärtat! *KORS I TAKET*
Han fråga vad jag hade planerat o om jag käka kräftor :P Haha...fråga va han hade i kikaren. Fick då veta att vi skulle hem till hans mamma o pappa som (idag)o äta kräftor o räkor.
Men skall nog gå bra. Lite nervöst bara för har inte träffat svärföräldrarna än.
Efter handlingen blev de hem o starta webbradion o följa hif matchen.
3-0 sluta deras match, så kul!!
Nyfiken som man var kollade jag även upp vilka de var som skulle spela i sofieroparken. Visade sig vara the ark, håkan hellström och säkert!
När jag såg att de var ca: 8000 besökare så kan ni själva tänka er hur mycke folk de va där borta.
Men men...över till där jag var innan.
Satt o snacka med mia en stund...passade även på att tvätta en maskin till o hänga upp den.
Jaz gick o la sig självmant vilket e sällsynt.
Satt i min egen lilla värld utan att känna av tröttheten för en gångs skull, så den natten blev de sängen runt halv två.
Sen idag vakna sessan vid nio.
Blev titta på sommarlov för henne medans jag drog mig en stund.
Väl uppe blev de frukost för oss båda...sen fick jag mig ett ryck.
Så efter ha läst tidningen, druckit mitt kaffe o hört på min peppande musik blev de ut i hallen. Binis kom oxå på besök.
Började sortera skorna o dammsuga hallen o flytta ut en hylla från jaz rum.
Så den hyllan e numera en skohylla.
O visst känns de inte som min hall längre. För de som brukar vara hos mig vet att man i stort sett snubblar över högen när man skall på toa.
Men de problemet e numera borta o en hel kasse med skor som skall slängas.
Hoppas nu bara att man lyckats hålla de så...
Ja efter jag var klar med de ringde mami o fråga om andre hämtat jaz än, men nej!
Men när man tala om trollen...andre ringde o sa att han var snart utanför.
Så jag förberedde sessan o skicka ner henne <3
Vinka av henne sen var de bara upp o fixa till sig.
O nu sitter man här på jobb.
Har hunnit dammsuga fixa maten o lite annat redan, så nu e de bara låta tiden ticka på. Efter jobbet blir de hem o fixa till sig om ja hinner, sen iväg till svärisarna med hjärtat. Mer för kvällen är inte planerat...
Hoppas dock att de e uppehåll, för de e så jäkla deprimerande med regn...
Men de e sverige!
Hoppas dock på att ha råd att åka utomlands nästa år.
Neh ha de gott allesammans o trevlig helg!

Possen o Kramen på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar