onsdag 3 augusti 2011

en veckas update!



Ja då får man uppadera de jag missat skriva.
Förra veckan drog jag till eket efter jobb för att hjälpa till i huset.
Blev slängt o eldat en del. Var även på tippen en runda under torsdagen.
Drog sen hem för att duscha o göra mig klar för att kolla festivalen under torsdags kvällen med sosso o binis, men ingen av de ville joina till sist så blev att sitta hemma ensam i soffan :( Passade även på att tvätta en maskin.
Körde en runda o fick sen förfrågan om ja kunde vara taxi under natten.
Eftersom inget annat var planerat blev de vara taxi åt andre, karin o fredrik.
På vägen hem var jag så törstig att de blev inom eket. Någon gång vid 3 var jag hemma. Snacka med babe en stund på fb innan han skulle iväg på jobb. Sen vid halv fem gjorde jag ett försök till att sova.
Gick upp tio i elva på fredagen o gjorde mig klar. Binis kom så vi drog till väla.
Efter väla var de att hämta upp babe på jobbet 14.
Sen drog vi hem till han så han fick duscha o lite annat.
Under tiden diska jag i brist på sysselsättning. Drog sen till dk, där öl o candy inhandlades. Träffa även tilda o lego en sväng på knutan. Sen var vi hungriga allihop så blev upp till pizza o thai exressen o käka.
Därefter blev de lämna binis o sen hem. Väl hemma blev de en soft kväll. Åkte ner en sväng på kvällen o träffa brorsan som va där o fotografera. Men då himlen stod öppen var de inget vidare väder att gå i, så hem till soffan blev de.
På lördagen blev de iväg till väla o ikea med binis o stoffe.
Handla o fika lite. Sen var de hem till stoffe o ladda mobilen, sen hämta jaz som skulle på elins kalas på busfabriken.
Så där satt vi en halvtimme innan vi begav oss hem.
Babe vila o jag gjorde mig klar inför kvällen. Sen var de tebax till busis där vi var sista timmen.
Efter de blev de lämna jaz o hem. Ringde lippi som skulle komma o köra oss, men han var såklart i duschen, så fick vänta 20min innan han kom.
Off to plantan, där skulle vi hem till hans mamma o pappa, även träffa wenke o jocke som redan var på plats.
När vi kom dit hade mami o papi åkt för att tura, så de missa jag...
Men vi andra partajja o snacka. Vid 17.45 begav vi oss mot stan o stora scenen.
Mötte även binis, nina o emilia på vägen. *skojj*
Sen 19 stod joddla på scen så de lyssna vi på...*tommy tuggar tugggummi*
Efter de gick de andra till dansbansscenen tror jag....vi tappa bort de så vi gick mot knutan.
Nina o binis ringde o var i stan igen o ville ses, så vi möttes upp på knutan.
Stod där o snacka ett tag sen blev babe trött o ville hem.
Ringde lippi som kom med erika o mami o hämta oss.
Tur kan man väl säga för när vi väl satt oss i bilen öppna himlen sig.
Somna ganska snabbt efter vi kommit hem...
Vakna någerlunda tidigt, så jag o binis tog kaffe o snacka under tiden babe sov.
Blev skriva lapp o gick ut på en promenad...men hjärtat sov såklart när vi kom tebax. Runt middagstid blev de gå in o fråga om han ville sova mer eller om jag skulle fixa frulle, men han gick upp o var social :)
Mia kom i samma veva o hälsa på en stund.
Sen körde jag hem babe o jag hämta jaz. Kolla även fotbollen mellan hif.ifk gbg som sluta 2-1...*härligt*
Senare på kvällen kom mia förbi en sväng till.
Emelie ringde o bad om en tjänst så de fixa jag. Var även inom henne o hämta kläder.
Sen var de kudden för oss då mina 4 lediga dagar var slut.
Måndagen blev upp tidigt o lämna jaz på dagis. Blev sen till väla o handla leggings till jaz då alla hennes e borta????
Blev sen till mezo o käka lunch med binis.
Passade även på att gå en runda i pålsjö skog.
Sen var de till jobb. Efter jobb blev de en någerlunda lugn kväll. Tvättade en maskin o diska.
Sen igår morse var de samma visa. Lämna jaz på dagis sen körde jag binis till ö-a o rikey som skulle gadda henne. Så 4 tatueringar senare begav vi oss mot stan o willys.
Handla hem de nödvändigaste, sen var de iväg till garaget o fixa lite med ljudet i bilen.
Efter de var de raka vägen till jobbet.
Efter jobb hade delar av familjen hottat säckarna som jag skulle fixa v 33 utanför dörren, så blev att plocka in de för att inte få klagomål.
Så de jag hade lovat jaz fick jag lägga åt sidan o sitta o sortera säckar.
Dock med en tjurig dotter o en trött mamma.
Men var bara att bita sig i läppen o fixa skiten.
Sen blev de sängen tidigt.
Idag var de lämna snuttan på dagis som för en gångs skull var pigg o gla i morse.
Efter de blev de en halvtimmes powernap då jag mått konstigt de sista dagarna. Trött o frösen var jag i morse. Sen var de bara packa ihop till jobb o bege sig.
Nu sitter jag här o har gjort de jag kan i syssloväg. Mer blir de att göra då brukaren vaknar.
Efter jobb idag blir de hålla de ja lova jaz igår. Blir även att försöka hitta orken till att diska upp de sista o tvätta en maskin. Sen tänker ja hålla kväll.
Jobb resten av veckan osså!! Sen blir de 2 dagars paus innan de blir 3 dagar till...sen börjar min efterlängtade SEMESTER!
Fast när jag har semester e de inte avkoppling för min del...de e att hjälpa andra.
Men men...

Nu har ni er update!

Take care...
*Poss o Kram på er*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar