tisdag 24 april 2012

Tankar...


Sitter på jobb med lite frukt o bulle o läser lite på mcdonalds nyheter via fb.
Under den här nyheten följer såklart en massa kommentarer som jag börjar läsa...
Att priset e för dyrt, o vad saker o ting betyder med mera, men de var inte det som fick igång min tankeverksamhet.
Utan de var en av kommentarerna att de önskar att mcdonalds hade fler vegetariska alternativ än den mcbean som finns idag.
O visst finns de många olika alternativ för vegeterianer o veganer...
Men de jag vill komma fram till e att för ett halv år sen var jag på konferans resa o fick in en soppa på blomkål o potatis tror jag, med en rökt krydda på...
Vid första tugga fick man en kraftig smak av bacon. Då en av kollegorna e vegeterian fråga hon om de verkligen var vergetariskt, o det lova de med handen på hjärtat att det var.
En av oss kunde juh inte vara tyst o fråga om det var välstekt bacon de hade malt ner o gjort som krydda, men så var de inte.
Då börja jag undra, varför gör man en krydda som efterliknar orginalet?
E det enbart för köttet de inte vill ha de eller e de smaken?
Hmm, värt att luska i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar