lördag 28 april 2012

Lördag...

Ja då har denna dagen snart nått sitt slut. Efter jobb var jag o hämta min tös, sen blev de hem o byta om...sen tog vi bussen till stan. O därifrån tog vi oss till sjukan...för då mami inte hört av sig på hela dagen o ingen av bröderna heller hört nåt...blev de att jag ville se så allt var okej. För jag e rädd om min käre mor. Väl uppe på sjukan lyckades jag o jaz hitta henne i tv-rummet på hjärtintensiven. Så blev jag o jaz kolla av läget o så.
Precis i samma veva kommer de för att hämta mami till röntgen som hon väntat hela dagen på. Så jag o jaz vänta på mamis rum under tiden. Efter en 40min kom hon tebax o jag o jaz mer eller mindre rastlösa. Så efter att ha pratat några minuter till kom lippi o erika...så jag o jaz beslöt oss för att gå ner till stan o tivolit då jag lovat henne de.
Väl nere på stan vart de gott om folk, o jaz kunde inte bestämma sig för vilken karusell hon åka. Men efter många om o men o ett par rundor runt hela tivolit blev de dinosaurien...där sprang hon ett bra tag innan hon ville ha en sockervadd. Så mot vagnen o köpte en sockervadd...sen blev de gå o kolla en runda till innan vi ringde lippi.
Men de var juh inte lippi, utan fröjd...va ovanligt....*not* Men efter ett nytt samtal blev de lippi o då fick jag fram de jag skulle..haha. Lippi o erika hämta upp oss, sen blev de donken som lovat sen raka vägen hem. Nu e man trött som ett as, o JAAA jag skall faktiskt lägga mig innan 00 idag. Imorn blir de lämna jaz till musse o jag till jobb. Sen får jag se vad kvällen har att erbjuda. Jag o jaz har juh ingen brådska lixom ;) Sen hoppas jag att svägerskans möhippa blev fett nice idag, hade sett fram emot denna kväll hur länge som helst, men som jag alltid sagt, familjen i första hand o nöje i andra hand. Hoppas de har fotograferat så man får se lite sen..... Neh nu dax att sluta de blå ögonen o drömma mig bort!! Så natti vänner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar