onsdag 7 september 2016

Bättre dag...

Ja jag får väl börja att berätta om min går dag. Den starta ju inte precis som jag velat. Börja med att jag gick in till dottern o skulle väcka henne, men ingen reaktion på att hon skulle upp. Skulle börja koka en kopp kaffe, men inser att klockan e mycket och att tösen måste prioriteras så hon kommer iväg till skolan. Går in o får till o med hjälpa till för att hon ska klä sig, o ingen frukost ville hon ha. Fortsätter sen med att jag måste tjata för hon ska bege sig, men bara protester. Till sist går hon ut. Går till köksfönstret o ser sen hennes buss gå. Då hör jag dörren öppna sig...då var de Jaz. Hon går in på sitt rum o lägger sig i sängen..jag frågar vad hon gör? -Jag ska sova för jag är trött, -glöm de blev mitt svar. Så ner med tösen till bilen och sen iväg till skolan. Väl där vill hon inte gå av...men efter ett tag ger hon med sig. Men de var såklart inte utan några ordväxlingar med de hundraelva svordomarna som flöda. Då jag vet hur Jaz fungera fick jag skriva till Jaz lärare för att meddela hur morgonen varit och att det var ingen dans på rosor precis. Skrev även att hon gärna fick prata med Jaz om varför hon inte vill till skolan. Så nedstämd körde jag hem, stressa i mig frukost o sen vart de iväg till jobb. Efter jobb var jag fortfarande trött så blev inte många knop. Hjälpte mamma att hämta ut medicin, sen va Jaz snäll o cykla bort med de o lite annat som Mami skulle ha. Jaz skulle sen hem till sin kompis och jag o gubben begav oss till Willys för att handla. Efter de va klart så vart de kväll o jag gick för att ta mig en dusch. Tösen va duktig och la sig i tid för en gångs skull. Det va även vi gamla...haha... Men denna natten va så lik de andra, för vaknat flera gånger. Så vet redan nu att runt 13-14 kommer jag va skittrött. Men som jag brukar säga - det som inte dödar, de härdar! Så bara att göra det bästa av dagen. Nu blir de kaffe o smörgås, sen till jobb. Så ha de fint allihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar